پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4241
-
الف
+

«سفر سهراب» در زادروز شهیدثالث اکران می‌شود

مستند «سفر سهراب» همزمان با سالروز تولد ۷۴ سالگی سهراب شهیدثالث اکران می‌شود.

مستند سینمایی «سفر سهراب» به کارگردانی امید عبدالهی همزمان با سالروز تولد ۷۴ سالگی سهراب شهیدثالث فیلمساز فقید ایران اکران می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم، همزمان با زادروز ۷۴ سالگی سهراب شهیدثالث فیلمساز فقید ایران، مستند سینمایی «سفر سهراب» که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران می‌شود.

قرار است برای نخستین بار چهار اثر آلمانی زبان و شاخص این فیلمساز به همراه فیلم «یک اتفاق ساده» در قالب هفته های فیلم در تهران و دیگر شهرهای کشور روی پرده برود.

مستند «سفر سهراب» پرتره‌ای درباره سهراب شهیدثالث به عنوان یکی از موثرترین آغازگران سینمای نوین ایران است که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده و مهمترین مقاطع کار و زندگی این کارگردان، یعنی زمانی را که موفق به ساخت ۲ فیلم «یک اتفاق ساده» و «طبیعت بی جان» شد به تصویر می کشد. نخستین نمایش رسمی این مستند در دهمین جشنواره بین المللی «سینما حقیقت» بوده است و از سوی هیات داوران این جشنواره به عنوان یکی از نامزدهای دریافت تندیس «هنر و تجربه» برای بهترین فیلم مستند معرفی شد.

آیین افتتاحیه فیلم «سفر سهراب» در تاریخ ۶ تیرماه، ساعت ۱۸ و در موزه سینما برپا می شود. در این مراسم جمعی از اهالی سینما و فرهنگ ایران درباره سینمای شهیدثالث صحبت می کنند و در ادامه عوامل مستند «سفر سهراب» درباره روند ساخته شدن این فیلم توضیح می دهند.

فیلم‌های بلند «درخت بید»، «آخرین تابستان گرابه»، «فرزند خوانده ویرانگر» و «هانس، جوانی از آلمان» چهار اثر آلمانی سهراب شهیدثالث هستند که قرار است با زیرنویس فارسی به نمایش گذاشته شوند.

ب س / س م

نظر شما
ارسال نظر
مياده العامري من العراق

سلام عليكم نهنىءكم بمناسبة ذكرى ولاده الامام المهدي عجل الله فرجه الشريف صلوات الله وسلامه عليه ونتقدم لكم ازكى التهاني والتبريكات بمناسبة العظيمة ونهنئ الشعبين العراقي والايراني وشيعة خاصه وكل عام وانتم بالف خير